DİP GEZGİNİ

MİAMİ - MEXİCO
        Günlerden bir salı akşamıydı ve ben yine buddylerimle oturmuş plan yapıyordum. Ordan burdan konuşurken, nereye gidelim, nerde   daliş yapalım derken aklımızda Endonezya takım adaları vardı, daha evel gitmiştim ama o eşşiz yere bir daha giderdim çünkü gerek su   üstü ve sualtı inanılmaz bir yerdir Endonezya, başka bir yazımdada orayı detaylı sizlerle paylaşıcam. Daha sonra sohbet enasında   buddylerim benim köpek balığı takıntım olduğunu bildikleri için, ozaman dedik çok daha farklı olan hem kara hayatını görüntüleyip hemde   su yaşamına göz atmak istediğimiz Miami ve Mexicoyu düşündük ve hemen çalışmalara başladık. Gideceğimiz zamanı Mart olarak   belirlemiştik, hem fırtınaların olmadığı hemde Boğa köpekbalıklarının Bahama taraflarına göç ettiği zamana denk getirmeye çalışıyorduk ve   o akşamki buluşmadan sonra hummalı bir çalışma başlamışti. Kararımızı önce burdan direk Miamiye uçup orda 3 gün kalıp biraz orayı   gezmek, görmek, çekim yapmak ve ordanda American havayolları ile Mexicoya uçmaktı. Hemen THY'den direk Miamiye uçuş biletlerimizi   aldık. İyi bir fiyata almiştık. Daha sonraları kalıcağımız oteli seçtik, oteli Miami Air Port Hotel olarak düşündük, sebebi ise hem havaalanına   yakındı hemde Mexico uçağımız sabahın 7 sindeydi, bu yüzden yakın olması bizim için daha iyi olucaktı. Otel beş yıldız otel gibi çok temiz   ve rahattı, üstü üstüne üc gün için arabada kiralamiştık. Gezip göreceğimiz yerler uzaktaydı buyüzden vesayitle gitmek o sıcakta sıkıntılı   olucatı.Miamide bir kaç daliş dükkanı etiketlemistik ve gidip onlarıda ziyaret etmiştik. Ocean Drive Miaminin en geniş güzel caddelerinden   biri izleyeceğiniz videolardada bunu görmüş olucaksınız. İnsanların o rahatlığı, kimse kimseyi rahatsız etmemesi, özgürce yaşaması en   dikatimi çeken noktalardan biriydi. Alışveris ve güzel çekimler yaptıktan ve dolu dolu 3 gün geçirdikten sonra tekrar Miami Havaalanına geri   dönüp, arabayı teslim edip ordanda Mexicoya kontuarına checkin yaptırmaya koyulmuştuk. Havaalanında Mexicoya uçusta karşılastığımız   ilk problem kilo olmuştu. Normalde 23 kg olması gerek tek bir valizin ama 23.5 bile olsa malesef sizi sıradan çıkarıp git bunu 23 yap gel   diyorlar, okadar saçmaki en büyük sıkıntımız bilemediğimizden oydu. American Hava yollarının içinde bagaj fiyatı yok, birinci bagaj $23,   ikinci bagaj $45 dolara sizden aliyorlar ve tabiki

her bagaj 23 kiloyu kesinlikle geçmemeli.

ne ise ki hepimiz malzemelerimizi bölüştükten sonra bütün bagajları 23 kilo yaptık ve zamanında uçağımıza yetiştik. Yaklaşık iki buçuk saat   sonra Mexicoya güvenli bir iniş gerçeklestirdik. Mexico da denetlemeler bir hayli yüksek 4 kişinin bir hayli bagajlarını görünce neden bu   kadar bagajla geldiniz şeklinde sorular sorulmaya başlandı. Bildiğiniz üzere Mexico uyuşturucu ticaretinin en çok olduğu ülkelerden biri ve   bu kadar bagaj onları sanıyorum şüphelendirdi. Bizde, biz dalgıcız buraya çekim yapmaya geldik dedik, tabiki kamera çantalarımızı açıp   belli başlı testlerden geçirdiler bütün parçaları. Daha sonra alandan dişarı güvenli bir şekilde çıktık ve kiralayacağımız araba sirketine doğru   yola koyulduk. Bütün resmi işlemleri yaptıktan sonra arabamıza bagajları yerleştirip otelimizin yolunu tuttuk. Kaldığımız otel Holiday İnn   Oteldi gayet ferak güzel bir otel ve ayarladığımız daliş kulubunede çok uzak değildi.Şimdi isterseniz Miami videomuzu izliyelim.
  Mexicoda otelimize yerleştikten sonra dinlenip dalış yapacağımız kulube yola koyulduk. Çok sıcak vardı hemen malzemelerimizi kulube   bırakıp dalıs planı yapmaya ertesi günü ilk dalışı nerde yapacağımıza dair bilgileri konuşmaya gittik. Dalışlar, dıştan takma bazen tek,   bazen çift makina motorlarla gidiliyor ve cok yakın değil, limandada deniz dalgalı olabiliyor bu yüzden tekneye yürürken bastığınız yere iyi   bakmalısınız, aksi takdirde düşme olasılığınız yüksek olabilir. Dalış noktaları 20 ile 40 dakika arasında değişmektedir. Bir diğer güzel nokta   ise Senatolar ( Cenatos ) diye adlandırılan mağaralar, yanlız bu kovukla karıştırılmasın, Mexicoda binlerce mağara bulunmaktadır. Dünya   oluşumundan buyana en fazla göktaşı Meksiya düştüğünden çok çeşitli mağaralar bulunmaktadır. İzleyeceğiniz video bahsetmiş olduğum   mağaralardan birinde geçmektedir.
    Sevgili okurlar dediğim gibi Mexico dalış için ilginç bir lokasyon, biraz uzak ama bence gidilmeye görülmeye değer bir yer olduğunu   düşünüyuorum.